Gulskogen Senter vant "Årets kampanje"

Under årets kjøpesenterkonferanse vant Gulskogen Senter pris for sin kampanje «Motorshow 2016», og fikk rosende omtale for sin evne til å gjøre senteret mer attraktivt for menn.

Publisert

Hvert år kårer Norwegian Council of Shopping Centers bransjens beste markedsføringskampanjer under den årlige Kjøpesenterkonferanse. I kategorien «årets kampanje» var Gulskogen i år nominert sammen med Moldetorget og Sørlandssenteret, og stakk til slutt av med seieren i den krevende kategorien.

− Kampen om denne prisen er knallhard, og kjøpesentre fra hele landet leverer inn bidrag til konkurransen. Å vinne er derfor et tydelig bevis på at senteret har hatt evnen til å tenke nytt og smart, og ikke minst at kampanjen har skapt gode resultater, sier styrelder i NCSC Rolf O. Svendsen.

Lot menn være menn

Kampanjen «Motorshow 2016» bygget videre på en kampanje som også er gjennomført tidligere år, og var rettet særlig inn mot mannlige kunder. Målet var å gjøre senteret mer relevant og attraktivt for en målgruppe som normalt ikke ønsker å tilbringe mye tid på kjøpesentre. Kampanjen var basert på en enkel men god innsikt; at svært mange menn har en svakhet for alt som har med bil og motor å gjøre.

− Gulskogen viste med årets kampanje at det er mulig å forsterke og videreutvikle en god idé og gjøre den enda mer virkningsfull. Kampanjen var innsiktsbasert, og skapte god medieoppmerksomhet. Men viktigst av alt så skapte den økt omsetning, sier Rolf O. Svendsen i NCSC.

Powered by Labrador CMS