Operaen i Oslo

BrandMaster og ProntoTV samarbeider

BrandMaster og ProntoTV går sammen om levering av digital signage.

Publisert

BrandMaster – et ledende programvare- og konsulentselskap innen brand management og Marketing Resource Management – har inngått samarbeidsavtale med ProntoTV, en ledende leverandør av skjermløsninger og digital signage.

Multikanalmarkedsføring gjort enkelt

– BrandMaster sin strategi er multikanalmarkedsføring gjort på en enkel måte. Vi har som mål om å la kundene styre sin merkevare og markedsføring i alle kanaler. Vi har lenge vært tungt inne i web-annonsering og trykte medier, nå ønsker vi å komplettere satsningen ved å tilby kundene våre samme enkelhet for tilstedeværelse på skjermløsninger og Digital Signage sier Gunnar Larsen, daglig leder i BrandMaster AS

BrandMaster AS tilbyr systemløsninger og tjenester knyttet til Brand Management og Marketing Resource Management. BrandMaster MRM er en nettbasert markedssystem, utviklet for å hjelpe deg å planlegge, samle, dele, tilpasse og distribuere ditt markedsføringsmateriell i alle kanaler. Med den nye partneravtalen med ProntoTV blir også Skjermløsninger og Digital Signage knyttet inn i løsningen.

– Det som kanskje er mest spennende med BrandMaster er deres multikanal tankesett. De ønsker å levere en løsning som gjør at kunden enkelt kan markedsføre seg i alle kanaler. Med dette partnerskapet drar de konseptet et steg videre – det er spennende, både for oss og kundene sier Ola Sæverås, Daglig Leder i ProntoTV.

– Skjermløsninger og Digital Signage er et nytt og spennende produktområde for oss. Istedenfor å starte dette arbeidet alene ønsket vi å inngå samarbeid med den beste aktøren på markedet, det fant vi gjennom ProntoTV. De har både kompetansen og infrastrukturen til å sørge for at våre kunder kan føle seg godt ivaretatt. Det at vi nå har blitt naboer på Grev Wedels Plass var en artig bonus, det letter samarbeid på tvers av bedriftene sier Larsen.

– Tette integrasjoner mot BrandMaster MRM system gjør at kunder enkelt kan hente ut materiell som bilder, videoer og presentasjoner og publisere dette i sanntid til Digital Signage. Dette vil gi kundene kortere time-to-market og full kontroll på merkevaren sin i enda en kanal sier Gunnar Larsen.

Fra analog til digital markedsføring

Skjermløsninger og digital dignage er et voksende marked i Norge og resten av Europa og ikke uten grunn. Digital signage er skjermløsninger som brukes som reklame- og/eller informasjonskanal og er bevist å øke salget og oppmerksomheten produktene og bedriften mottar fra kunder. Samtidig gjør sanntidsoppdateringer det mulig å endre budskap raskt og alltid være aktuelle.

– Kunder kommer til oss med et ønske om å ta steget fra analog til digitalt. Det er fleksibelt, og gir muligheter for bruk av lyd, tekst, animasjoner, bilder og film. I motsetning til tradisjonell plakatering er Digital Signage mer effektivt ved at man raskt og målrettet kan oppdatere budskapet på skjermene fra ett sted. På denne måten kan man treffe et mer relevant publikum samtidig som det er kostnadsbesparende og gir økte reklameinntekter sier Ola Sæverås, daglig leder i ProntoTV.

ProntoTV har siden starten i 1999 vært en sentral aktør på det norske digital signage-markedet. De leverer i tillegg til selve skjermene teknologien for å administrere innholdet både digital strategi og innholdsutvikling for optimal bruk av teknologien.

Teknologien gjør fantasien til virkelighet

– Den stadige utviklingen i teknologi gjør at vi kan tenke nytt og kreativt hele tiden. Med LED og nå OLED åpnes det for muligheter som før kun var mulig i fantasien. Vi har levert skjermer i størrelser fra 10 tommer helt opp til 61 kvadratmeter, skjermer helt ned til 3 mm tykkelse med to-sidig budskap og til og med gjennomsiktige skjermer! Løsningen er laget slik at ny teknologi raskt kan knyttes til og benyttes av kunden. Sammen med BrandMaster jobber vi allerede med noen spennende prosjekter fortsetter han.

– Markedsføring har vært igjennom store endringer de siste årene, fra å være overvekt av trykt annonsering er det nå web og digitale flater som har tatt over. Ny digital teknologi er spennende på mange måter, ikke minst i forhold til økt mulighet for måling og statistikk. Markedsførere har tradisjonelt sett sluppet unna med å måle effekten av arbeidet de utfører – nå får de nye krav for å bevise at det de gjør fungerer. Med et Markedssystem i bakkant får man full kontroll på hvilke kampanjer som er effektive og hvilke kanaler som genererer salg fortsetter han.

Partneravtalen gjør at BrandMaster sin kundebase får tilgang til å publisere bilder, videoer og presentasjoner til ProntoTV sin Digital Signage løsning, og gir ProntoTV sine kunder mulighet for en komplett Markedsportal med integrasjon mot verktøyene de er vant til å bruke. Dette vil gi umiddelbare synergier for begge kundebaser og hjelpe til å gjøre arbeidsdagen enklere, samtidig som de får styrket kontroll over merkevare.

Powered by Labrador CMS